Orangerie & Europarlement

16 augustus 2014 - Straatsburg, Frankrijk

De afgelopen dagen heeft 't ontzettend veel geregend, vandaag is het eindelijk iets beter. Donderdag werd het vanaf een uur of drie droog waardoor ik eindelijk de kans weer had om even de stad in te gaan. Voor de Strasbourgeois die even genoeg hebben van de drukte van de stad, is er de mogelijkheid om in de Orangerie tot rust te komen. Het is een groot park middenin de stad, met daarbinnen een klein dierenpark waar je vrij in kunt lopen. In de foto's dus allemaal gekke beesten, en in video's een filmpje van een gekke flamingo. Na mijn bezoek aan de Orangerie heb ik het vlakbij gelegen Europarlement (waar inderdaad maar 4 dagen per maand vergaderd wordt) nog even op de foto gezet, waar de Occupy'ers die wij allang vergeten waren nog altijd in tenten bivakkeren. En ook een foto van een greep uit hun klachten.

Dat was het ongeveer voor de afgelopen dagen, aangezien het weer erg tegenzit. Voor de aankomende dagen was mooi weer voorspeld, maar toen ik vanochtend opnieuw het weerbericht bekeek was alles aangepast naar regen. Helaas. Maar ook dat biedt geen zekerheid, het weerbericht wordt hier gewoon zo vaak aangepast dat ze het altijd wel een keer goed hebben.

Verder is Johan (broer) als het goed is vanochtend in Tjalleberd op de brommer gestapt om het hele eind hiernaartoe af te leggen. Zijn doelstelling was om hier morgen al aan te komen, ik ben benieuwd!